Moje ID

Klienci indywidualni

Moje ID

mojeID umożliwia Ci bezpieczne potwierdzanie tożsamości online. Dzięki mojeID łatwo uruchomisz Profil Zaufany, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu.

mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu lub korzystania z usług banku komercyjnego. Dzięki mojeID, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.), korzystanie z wielu e-usług przez Internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne.

Szybko przekonasz się, że mojeID to także oszczędność czasu – sprawy urzędowe załatwiasz wtedy, kiedy jest Ci wygodnie, korzystając z własnego komputera.
Dostawcą usługi mojeID jest Krajowa Izba Rozliczeniowa (KIR).

DLACZEGO WARTO

  • Wygoda i komfort korzystania
  • Bezpieczeństwo – zawsze wiesz, co i komu przekazujesz, ponieważ przekazanie danych każdorazowo wymaga Twojej akceptacji
  • Użyteczność – korzystasz z większej liczby usług online lub masz dostęp do paneli uzupełniających usługi tradycyjne
  • Bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, we własnym domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie
  • Łatwiejszy dostęp – prościej rejestrujesz się i logujesz u dostawców usług online

PRZYDATNE INFORMACJE

Jakie możliwości oferuje mojeID?

Usługi publiczne:

  • składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu)
  • dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych)

e-Commerce

  • potwierdzenie wieku klienta (np. zakup alkoholu)
  • dostarczanie danych niezbędnych do dostawy

Energetyka

  • rejestracja wniosku/formularza
  • przedłużenie umowy
  • dostęp do portalu klienta

Medycyna

  • rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych
  • zakup leków przez Internet

Media

  • potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo
  • opłacanie abonamentu

Ubezpieczenia

  • sprzedaż polisy przez Internet
  • Odnowienie polisy (Direct)

Czy aby korzystać z mojeID muszę najpierw osobiście okazać gdzieś dokument tożsamości?

Zaletą mojeID jest wyeliminowanie konieczności dodatkowego potwierdzania tożsamości. Usługa opiera się na logowaniu do bankowości internetowej, które jest tu równoznaczne z potwierdzeniem Twojej tożsamości.

Jaką mam korzyść z używania mojeID?

Zyskujesz więcej wolnego czasu, który wcześniej byłby potrzebny na osobiste wizyty w wielu firmach i instytucjach w celu załatwienia spraw związanych ze sfinalizowaniem umowy, czy podpisaniem dokumentów. Jest to także rozwiązanie wygodne, ponieważ za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.

Czy korzystanie z mojeID jest płatne?

Nie. Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych.

Czy korzystanie z mojeID jest bezpieczne?

Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową – dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do banku. Zawsze wiesz, co i komu przekazujesz, ponieważ przekazanie danych każdorazowo wymaga Twojej akceptacji.

Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj:

https://obywatel.gov.pl

Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj:

https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany

Przydatne informacje