BLIK

Nowoczesny system płatności

BLIK

Szanowni Klienci,

informujemy, że uruchomiliśmy usługę BLIK w aplikacji Banku Spółdzielczego w Jaworznie mobileNet!

Co to jest BLIK?

BLIK to nowoczesny, polski system płatności, uruchomiony z inicjatywy największych banków w Polsce. Umożliwia płacenie za zakupy w sklepach stacjonarnych i w Internecie oraz wypłacanie pieniędzy z bankomatu bez użycia karty. Kod BLIK to jednorazowy, 6-cyfrowy kod, który znajdziesz w aplikacji naszego banku. Ważny jest 2 minuty. Jeśli w tym czasie go nie wykorzystasz, możesz wygenerować nowy. Kodu używasz, by rozpocząć swoją płatność.

Dzięki usłudze BLIK:

  • Zapłacisz za zakupy i usługi w Internecie oraz w sklepach stacjonarnych
  • Wypłacisz pieniądze w bankomatach oznaczonych znakiem systemu BLIK
  • Wykonasz przelew BLIK na numer telefonu

Kto może korzystać z usługi BLIK?

Klient będący Posiadaczem rachunku płatniczego korzystający z usługi bankowości elektronicznej eBankNet lub osoba, która jest uprawniona do dysponowania Rachunkiem w ramach pełnomocnictwa ogólnego w Aplikacji Mobilnej w imieniu i na rzecz Posiadacza rachunku.

Jak aktywować BLIKA?

Aktywowanie usługi BLIK odbywa się w aplikacji mobilnej BS Jaworzno mobileNet poprzez zapoznanie i zaakceptowanie „Regulaminu korzystania z usługi BLIK dostępnej w aplikacji mobilnej bank spółdzielczego z Grupy BPS lub niezrzeszonego banku spółdzielczego współpracującego z Bankiem Polskiej Spółdzielczości S.A.”

Zaloguj się na swoje konto eBankNet
Wejdź w zakładkę Mój profil → Aplikacja mobilna → Aktywacja aplikacji mobilnej i postępuj zgodnie z umieszczoną Instrukcją. W przypadku wymiany urządzenia, konieczna jest ponowna instalacja mobileNet oraz aktywacja usługi BLIK. Postępuj zgodnie z powyżej opisanymi krokami.

Film o parowaniu aplikacji:

Jakie są limity?

Domyślny dzienny limit dla każdego rodzaju płatności (wypłaty z bankomatu, płatności w sklepie oraz płatności w internecie) wynosi 500 zł. Można go zmienić po zalogowaniu do bankowości elektronicznej eBankNet w zakładce Mój Profil. Maksymalny limit to 5.000 zł.

BLIK – płać i wypłacaj wygodnie

Płatności w sklepach lub w Internecie:

  • Poinformuj kasjera o chęci dokonania płatności za pośrednictwem BLIKA lub wybierz taką opcję na stronie www sklepu, w którym dokonujesz zakupów
  • Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej mobileNet
  • Wprowadź kod BLIK na klawiaturze terminala lub urządzenia mobilnego (lub skopiuj ten kod i wklej na stronie sklepu)
  • Zatwierdź operację w aplikacji poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga
  • To już wszystko – zakupy opłacone

Wypłata gotówki z bankomatu*:

  • Wybierz formę wypłaty środków bez karty
  • Wybierz opcję wypłaty za pośrednictwem BLIK
  • Podaj kwotę transakcji
  • Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej mobileNet
  • Wprowadź wygenerowany kod na klawiaturze w bankomacie
  • Potwierdź dokonanie operacji w aplikacji mobilnej mobileNet poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga
  • Wypłata dokonana

* Kolejność poszczególnych kroków może się różnić w zależności od wybranej sieci bankomatów

Dokonuj bezpiecznych transakcji z BLIKIEM:

  • Aktualizuj na bieżąco swoje dane w Banku
  • Nie udostępniaj osobom trzecim kodu BLIK ani kodu PIN do aplikacji mobilnej mobleNet
  • Zapobiegaj nieautoryzowanym transakcjom, m.in. poprzez odpowiednie zabezpieczenie urządzenia mobilnego:
    • aktualizuj system operacyjny oraz aplikację mobileNet
    • stosuj oprogramowanie antywirusowe
    • stosuj zapory bezpieczeństwa, jeżeli to możliwe
    • aktualizuj przeglądarki internetowe
  • Chroń urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją mobileNet i nie przechowuj razem z nim kodu PIN oraz innych danych służących do odblokowania ekranu urządzenia mobilnego lub dostępu do aplikacji mobilnej
  • Niezwłocznie zgłoś Bankowi fakt utraty, kradzieży, przywłaszczenia lub nieuprawnionego użycia urządzenia mobilnego, na którym znajduje się aplikacja mobileNet. Pamiętaj, że aplikację możesz zablokować samodzielnie w bankowości elektronicznej eBankNet – w oknie logowania opcja „zablokuj dostęp”.